torstai 20. joulukuuta 2012

Bis bald Bielefeld!

Viimeinen ilta Bielefeldissä tänä vuonna. On vähän haikea olo, väsyttää (koska 4 tunnin yöunet + täysi päivä yliopistolla + pakkaaminen) ja lisäksi vielä epäilen, pääsenkö kaikkina kamoineni ylipäätään lentokoneeseen (kyllä, tulijaiset on niin painavia!). Heräsin eilen siihen, että hei! tänä vuonna olisi ollut siistiä lähettää kaikille joulukortit. No enpä lähettänyt. Älkää loukkaantuko, en oo kovin hyvä näiden korttiasioiden kanssa.

Eilen oltiin vielä viimeistä kertaa "Erasmus-perheellä" syömässä Emilyllä ja viimeisissä Audimin (yliopistolla) bileissä, jossa oli kyllä ihan mahtavaa. Tapasin siellä yhen tyypin (kavereineen), jonka oon nähny joka kerta tuolla Kampuskinossa (maanantaisin siis pääsee kattoo leffaa 1,5e tuonne yhteen auditorioon) ja aatellu aina että oispa siistiä tutustua tuohon. No, eilen sitten näin sen siellä bileissä ja olin sillee hei nytpä (koska olin vaihteeks hukannu kaverit) mulla on tilaisuus käydä juttelee. Menin juttelee sille ja sekii muisti mut (:D) ja se ja sen kaveri muisti jopa mitä mulla on ollu aina päällä siellä.. tai siis siks ne muisti mut vissiin. Mulla on siis aina tuolla Unikinossa jotkut random lökövaatteet päällä ku tuun yleensä silleen että käyn fitness-trainingissa, juoksen kotii suihkuun ja takasin yliopistolle (puoli tuntia aikaa). Eli yleensä mulla on hiukset märkänä, joku iso huppari päällä ja haaremihousut jalassa. Ne haaremihousut on vissii sitten kiinnittäny huomion (ostin ne Amsterdamista <3). Mutta siis oli tosi hauskaa todeta, että ollaan molemmat huomattu toisemme ja sillee. Sovittii, että nähdään sitten 7.1. seuraavan kerran leffassa !

Mietin tänään vakavissani Phonetik, Phonologie & Orthographie luennolla, että noinkohan mun kannattaa edes yrittää päästä sen Klausuria läpi, kun en oo siellä kurssilla about kahen ekan luennon jälkeen ymmärtäny mitään. Se on ihan ku matikkaa mutta vielä monimutkasempaa. Sitten aina välillä ku on vielä istunu sellasessa paikassa, ettei oo nähny luentokalvoja (suosittelen siis tästä lähin kaikille eturiviä), niin on ollu niin hukassa siellä luennolla, että ei mitään järkeä. Nyt siis jos haluaisin päästä sen kurssin läpi mun pitäisi tammikuun aikana opiskella käytännössä itsenäisesti kaikki nää kolmen kuukauden asiat (kaiken muun rinnalla). En tiedä riittääkö aika. Tämä syksy on mennyt vähän retuperällä näiden kotihommien suhteen (läksyt oon tehny, mutta kaikki, mitä ei oo tarvinnu vielä palauttaa, oon jättäny onnellisesti tekemättä). Tulee olemaan aikamoinen tammikuu, jos aion saada kaiken tehtyä.. Ajattelin kuitenkin olla nyt vielä stressaamatta siitä. Harmittaa vaan, että monet lähtee sitten tammikuun lopussa tai helmikuun alussa jo pois ja jos me kaikki vaan istutaan tammikuu nenät kiinni luentokalvoissa, niin se on ihan tyhmää!

Joulunalusaika täällä Saksassa on kyllä ihan mahtavaa, täällä revitään kaikki mahdollinen irti joulusta. Joulumarkkinat on ihan paras juttu ja Feuerzangenbowle on todella hyvää!! (Parempaa kuin Glühwein). Kerrankin on joulufiilikset näin joulun alla, eikä joulustressiä, koska lahjat olen hommannut jo hyvissä ajoin!

Nyt on jäljellä enää 6h unta (jos menisin nyt heti sänkyy), 2h Düsseldorfiin, 3h Helsinkiin, jossa tapaan ELINAN <3 ja Kimmon !! ja lennetään Kimmon kanssa yhdessä Kuopioon (uskomaton sattuma !!) ja sitten ollaankin Suomen -20 asteessa (täällä on nyt +5 ja juoksen ulkona vielä hupparissa). Vähän jännittää tämä lämpötilanvaihtelu. Voi olla, etten poistu sisätiloista vapaaehtoisesti seuraavan kahden viikon aikana. Tervetuloa joululäskit (tähän Erasmus-läskien päälle)!

Bielefeldille sanon siis nyt Auf Wiedersehen (toivottavasti pian ja ilman maailmanloppua) ja tervehdys Kuopio, pian tullaan!
Näyttäisipä siellä nyt tältä:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti