sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Kesäfiilis


Ensimmäinen viikko kesälukukautta takana ja olin melkein joka päivä 8 tuntia yliopistolla. Ihan liian mielenkiintoisia kursseja, en osaa päättää mitä jätän pois (koska jotain on pakko jättää). Mulla on neljä eri kirjallisuuskurssia, jotka haluisin kaikki käydä, mutta niihin pitäis lukee yhteensä joku 20 kirjaa, niin voi olla, että ei oikeen onnistu (varsinkaan nyt kun kesä alko ja täällä on niin mielentön sää etten haluis muuta ku vaan juosta tuolla ulkona).

Tänään oli siis ensimmäinen oikeesti lämmin päivä (20 astetta) ja oon yrittäny tehdä kouluhommia, mutta sen sijaan oon mm. siivonnu mun huoneen. Nyt sitten kävin äsken tulostamassa yliopistolla tekstit, jotka pitäis tänään lukea ja kattelin ku kaikki saksalaiset on tuolla pihoilla grillaamassa. Ihan mielentöntä. Mäkin haluan! Ja huomiseks on luvattu 22 astetta lämmintä!!! ja mulla on 10-18 luentoja ilman taukoja....... Saattaa oikeesti kyllä tipahtaa vielä parit kurssit pois jos säät on tälläset... Ilkeintä on, että nuo naapurin pojat on tuossa mun ikkunan alla grillaamassa (ja hajusta päätellen myös polttamassa pilveä). Tosi epäreilua. Nyt pitäis muka yrittää keskittyä johonkin fonetiikan tai klassenmanagementin teksteihin...

Käytiin muuten eilen Detmoldissa. Sillon ei vielä ollu niin lämmin. Sato jopa vähän vettä, mutta oli silti ihan ihanaa.

Siellä on tosi kauniita taloja ja linna keskellä kaupunkia ja sitten käytiin vielä sellasessa ulkoilmamuseossa, missä oli kaikkii vanhoja taloja - siis sellasia vanhanaikaisia kyliä suorastaan. Ja sattu vielä tuuri, että sinne museoon pääsee joka kuun 13. päivä ilmaiseksi!

Haluun tollasen oven mun tulevaisuuden taloon.

Oli muuten tosi kivaa kun tää uusi lukukausi tosiaan alko ja tapas taas pitkästä aikaa kaikkia vanhoja tuttuja, kuten taekwondo-kamuja. Tajusin, että onhan mulla täällä näitä tuttuja vieläkin vaikka kuinka, vaikka noiden uusien erasmusten kanssa on ollut tää tutustuminen vähän nihkeää. Mieluummin ehkä keskittyisin näihin saksalaisiin kavereihin, siinähän peuhaavat keskenään nuo erasmukset.

Tiistaina mennään kattomaan Bossea ja Tonbandgerätiä Dortmundiin ja ostin tossa viime viikolla liput Taubertal festivaleille. Oon ihan liekeissä noistakin! Tiistaina ehkä ainoa pieni ongelma voi olla se, että ei todennäkösesti ehditä viimeiseen junaan, joka lähtee yhdentoista maissa, joten pitää sitten tulla ekalla junalla, joka lähtee aamuyöstä. Eipähän keskiviikkona oo ku 2 luentoa ja illalla ois tarkoitus mennä teatteriin - erasmus ei oo nukkumista varten vai mitenkä se meni..

Tässä on tosiaan mun tämänhetkinen lukkari:

Yks päällekäisyys tuolla vielä on kun odottelen vielä Suomen päästä vastauksia, mitkä kurssit kävisivät Sprawi-kursseista, kun olisi kiva tässä kesälukukaudella edetä edes jollakin tapaa opinnoissa myös Suomen kannalta, vaikka noita mielenkiintoisia asioita onkin paljon (liikaa). Taistelen myös sisäisen hikuni kanssa tässä kokoajan siitä, että riittääkö 55 pistettä Erasmus-vuodesta vai teenkö taas sen 70.. Tällä hetkellä tuo lukkari näyttää vielä siltä, että se 70 tulee täyteen, mutta kun tuo kesä vielä vähän pidemmälle etenee niin alkaa varmaan kutkuttaa ajatus jättää joitakin hommia tekemättä (kuten niitä kolmea hausarbeitia, jotka mun tolla kattauksella periaatteessa pitäs kirjoittaa).

Löysin Detmoldista muuten elämänfilosofiani:


Emily kuttu ensi viikonlopuksi kylään Belgiaan, ajattelin, että voisi melkein lähteäkin, kun nyt tätä aikaa vielä sen verran on (vähän, mutta on). Raha onkin sitten toinen juttu, tuonne Interrailille jäi aikamoinen summa, mutta sittenpähän voi vaikka syödä loppukuun pelkkää makaroonia (ikään kuin en söis jo nytkin)!
Ruoasta puheenollen. Löysin chilicheesetopseja! Omnonom

Mutta nyt sitten tosiaan opiskelemaan... Tosi ilkeetä yrittää opiskella ku nuo tuossa ikkunan alla grillaa, kuuntelee musaa ja pitää hauskaa! Onneks tähän aikaan alkaa sentään jo tulla vähän kylmä, niin ei harmita enää niin paljon (mulla on kyllä vieläkin ikkuna ihan sepposen selällään auki).. Halluisin edes ikkunalaudan, jolla istua ja nauttia, koska meidän kattoterassi ei jostain syystä oo vielä auki (muuten olisin siellä nyt opiskelemassa enkä kirjoittamassa tätä blogia - syytän siis täysin Hausmeisteria mun tehtävien etenemättömyydestä!).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti